Polní test: FV moduly

Skutečné globální srovnání Mono, Poly, PERC a Dual FV modulů.

Celkový solární výnos: --
S
Celkový solární výnos: --
S
Celkový solární výnos: --
S
Celkový solární výnos: --
S
Celkový solární výnos: --
E
Celkový solární výnos: --
W
Rumunsko
--
--
Datum instalace: 09-03-2020
--
--
--
--
--
--
--
Ozáření

* This is a field test and the results are specific for this installation on this location please research which is the best solution for your own situation as the results can be different based on environmental influences.

Total solar yield as of 27/03/2023 when the results were reset:
Mono: 9158 kWh
Split-cell: 9511 kWh
Poly: 9113 kWh
Perc: 9471 kWh
Perc-east: 1970 kWh
Perc-west: 1730 kWh

Plachetní jachty

Vychutnejte si zvuk ticha

Využití síly větru dělá plachtění nezapomenutelným zážitkem. Vše, co chcete slyšet, je zvuk větru a vln. Jaký je však nejlepší způsob napájení palubní elektroniky při vypnutém motoru a generátoru? Victron kombinuje akumulaci energie a výrobu sluneční energie a poskytuje tak potřebnou energii. V naprosté tichosti.

Kolik elektrické energie budete na vaši cestu potřebovat?

Ať už odplouváte na víkend nebo plánujete výlet po celém světě, je zde velká šance, že stejné řešení Victron můžete využít pro obě možnosti. Je to úroveň pohodlí, což skutečně určuje vaše optimální řešení na palubě. S Victronem můžete ovládat téměř jakýkoli plán, ale jako příklad jsme níže ilustrovali „normální“ a „vyšší“ energetické profily pro „obyčejnou“ plachetní jachtu.

Podívejme se na váš Optimální energetický plán.

Spotřeba

Kolik potřebujete?

Moderní plachetnice je plná elektrického vybavení. Většina věcí používaných k řízení lodi obvykle používá stejnosměrný proud, větší (domácí) spotřebiče vyžadují střídavý proud. Pokud jde o odhad spotřeby energie, mnozí jednoduše sčítají watty. Čas je stejně důležitý. Mikrovlnná trouba může spotřebovat 1000 W, ale je zapnutá pouze 2 minuty. Chladnička může spotřebovat pouze 50 W, ale je zapnutá 24 hodin denně.

Abyste si to mohli představit, nastínili jsme 2 příklady systému na základě „normálního“ a „vyššího“ použití.

1,2 - 2,4 kWh / den

„Normální“ a „vyšší“ spotřeba energie.Přečíst více

Přečíst více

Příklad 1

Mikrovlnná trouba spotřebuje 1000 W za hodinu, ale je zapnutá pouze 2 minuty denně.
1000 W / 60 x 2 = 0,03 kWh / 2 minuty

Příklad 2

Chladnička spotřebuje 50 W za hodinu, ale je zapnutý celý den (obvykle chladí ½ dne).
50 W x 24 hodin / 2 = 0,6 kWh / den

Skladování a konverze

Kolik energie by mělo být uloženo?

Skladování energie vám umožní žít s pobřežní energii na moři nebo vám umožní využít sluneční energii získanou během dne přes noc. Střídač převede uloženou energii na 230 V. Plachetnice obvykle prodělávají dlouhé intervaly mezi dobíjením baterie, takže vaše domácí baterie by měla mít velkou kapacitu. Obecně platí, že počítáme s 48 hodinami na palubě bez pobřežní / motorové / generátorové / solární energie. Vynásobte denní spotřebu energie a dny pro ještě větší nezávislost.

x 2

Úložná kapacita lithiové baterie by měla být dvojnásobkem denní spotřeby energie.

x 4

Vzhledem k její o ±50% menší kapacitě vybití by měla být uložená kapacita olověné baterie čtyřikrát větší než denní spotřeba energie.

Konverze

Střídač by měl být dimenzován tak, aby nepřetržitě zvládal průměrné zatížení a měl by odpovídat očekávanému špičkovému proudu, který naše střídače zvládají velmi dobře (v průměru 2 x jejich trvalý proud).

Výroba

Odkud tato energie pochází?

Veškerá energie musí být nejdříve vyrobena než ji budete moci využít. Victron umožňuje kombinovat řadu možností. Za prvé, v přístavu je pobřežní zdroj. Může být omezena na několik ampérů, ale zapojíte a hrajete. Při plachtění můžete použít (extra) alternátor na motoru lodi. Větší než průměrné jachty používají generátory, viz náš další příklad . Hluk však kazí radost z plachtění. Nakonec můžete pomocí solárních panelů získat energii zdarma.

Zdroje energie

Střídač / nabíječka
20A - 30A
Alternátor
70A - 90A
Solární energie
160W - 200W

Energetický profil

Normální a těžší výkonové profily v kWh, založené na denní spotřebě energie, která by měla být v rovnováze s výrobou.

Skladovací baterie v Ah, zdvojnásobte kapacitu při použití olověných baterií.

It seems like your browser does not support the latest technologies. To see this section properly, consider using a modern browser.

Schéma systému

pro systémy s lithiovými a olověnými bateriemi

Jak se výkonový profil promítne do robustního systému?

Domácí baterie
Načítání

Moduly GX 4G

Modul GX 4G přidá vašemu systému Victron Energy mobilní připojení k internetu. Když je váš systém v dosahu 4G sítě, odešle data na webovou stránku VRM a vy můžete systém sledovat ze svého smartphonu. Modul přidává GPS sledování, zaznamenává vaše cesty a umístí geo-plot kolem instalace. Obdržíte upozornění e-mailem, když se systém dostane mimo oblast geografického plotu.

Victron Energy nabízí několik 4G modulů a modem GlobalLink 520, které fungují prvních pět let bez jakýchkoliv měsíčních poplatků nebo předplatného, a několik modulů 4G. Podívejte se na naše 4G modemy Podívejte se na náš GlobalLink 520

AC devices

You’ll want to bring small devices on board for your trip. Or use household appliances like a microwave. These usually run of an AC outlet. Think of:

  • Phone charger
  • Laptop
  • Television
  • Refrigerator
  • Microwave

Being able to plug-in these device saves you the trouble of finding a DC version.

Boat engines

Sailing yachts have one or two diesel engines (Catamarans) to get from harbour to horizon. The engines come with alternators to charge the engine batteries, drive fuel pumps, etc.

Once the starter batteries are recharged, the engines can also power the boat electrics and recharge the house battery. On bigger yachts you’ll find power hungry DC equipment such as anchor windlasses and bow thrusters. The engines have to be running before you can use them.

BatteryProtect

Discharging your battery too far will damage it. Adding a Victron BatteryProtect will disconnect the boat’s electronics when the battery voltage drops below a pre-set level. It will also automatically reconnect everything when the battery is sufficiently recharged.

There is more to a Victron BatteryProtect. The built-in shutdown delay ensures that vital electronics aren’t disconnected in error, i.e. when starting the engine causes a short drop in battery voltage.

Battery Management Systems

Battery management systems take excellent care of Lithium batteries, protecting the individual cells of LiFePO4 batteries against over voltage, under voltage and over temperature and will shut down or reduce charging (VE.Bus products only) or disconnect the loads when this occurs.

Victron Energy offers several BMS options, in general the VE.Bus BMS and smallBMS signal separate devices to disconnect the charging (Inverter/Chargers, Cyrix-Li, DC-DC chargers) or disconnect the loads (BatteryProtect, Inverter/Charger), the modular Lynx distribution system features the Lynx BMS and other modules for more control over the DC busbar. For vehicles and boats all-in-one functionalities are available in the Smart BMS versions for Victron Lithium batteries, but also include current limiting to protect the alternator from overheating and BatteryProtect-like functionality to shut down the loads when pre-set critical battery conditions are met.

Victron Energy also offers full flexibility when it comes to selecting a third-party off-grid battery bank (and their BMS) of choice. A large number of well supported Lithium battery manufacturers can be easily integrated through the use of a mandatory GX-device. This flexibility enables our customers to perfectly match their off-grid needs for their unique power situation. When working with unsupported brands, a Victron Energy Battery Monitor is required to pass on accurate state of charge readings to the wider system.

Podívejte se na všechny naše systémy pro správu baterií

Sledovače stavu baterií

Sledovač stavu baterií je jako „palivoměr“ pro vaši baterii. Zaznamenává, kolik energie je spotřebováno a nabito. Sledovač stavu baterií vypočítává stav nabití, zbývající kapacitu a čas do vybití. Napětí baterie neposkytuje přesnou indikaci o nabití baterie (zejména ne při zatížení). Sledovač stavu baterií ano.

Sledovače stavu baterií Victron Energy sledují historická data, jako je počet nabíjecích cyklů, nejhlubší vybití, nejvyšší napětí, nejnižší napětí a tak dále. Upozorní vás na kritické stavy, jako je nízké napětí nebo nízké nabití, a může dokonce vypnout celý zdroj napájení, aby nedošlo k drahému poškození baterie, nebo může spustit generátor.

Victron nabízí sledovače stavu baterií s nebo bez displeje, verze Smart vám umožní sledovat podrobná data a upravovat nastavení v naší bezplatné aplikaci VictronConnect.

Většina systémů založených na lithiových bateriích vyžaduje systém správy baterií, který může zasílat informace o baterii do širšího systému. V tomto případě může být sledovač stavu baterií nadbytečný. Další informace naleznete v části Sledovač stavu baterií. Podívejte se na všechny naše sledovače stavu baterií

BatteryCombiner

The Cyrix BatteryCombiner is the only safe way to connect the house battery to the starter battery (to start your boat’s engines). With a BatteryCombiner you can charge the house battery from the alternator without running the risk of draining the starter battery (which always should be ready to go). When other sources of power are available (eg. shore/solar/generator power), the Cyrix BatteryCombiner will allow bi-directional charging from the house battery to the starter battery.

When the Voltages of the starter and house batteries are the same, use a Cyrix: its current rating should be equal or bigger than the current rating of the alternator. If the house battery is Lithium and the alternators Amperage is smaller than the house battery, or when the Voltages of the starter and house battery are different: use a Orion or Buck-Boost.

Boat Network

Keeping grips on all the systems on board can be a hassle. The solution: tie everything together in a single boat network using NMEA communication standards. Your boat network can include navigation equipment, tank senders, battery monitoring and much more. The status information can trigger alarms and shutdowns, adding to the safety on board. The Cerbo GX now supports the NMEA2000 out protocol, allowing you to monitor your boat’s network of systems from wherever you are.

BMS 12/200

The BMS 12/200 is a dedicated battery management system (BMS) that protects Victron Smart 12,8V LFP batteries against deep discharges, overcharging and high temperatures with up to 200 Amps maximum DC current. When critical values are exceeded, the BMS acts immediately: loads are disconnected physically in case of a deep discharge and charging is stopped when there is a risk of overcharging. High temperatures trigger an immediate end to both charging and discharging.

This is the only BMS that can be directly connected to an alternator, protecting them from overload/overheating. This works with a combination of an AB fuse (rated in accordance with the expected max load current of the alternator) and an internal programmable input (which limits the input current electronically to 80% of the AB fuse).

Please check your manufacturer for the maximum charging current of your alternator and size AB fuses of the BMS 12/200 accordingly, see manual.

When different Lithium batteries & higher voltages are used, other solutions are needed, such as the VE.bus BMS and Lynx Ion BMS.

See our bigger boat types to see a bigger Lithium system and BMS See more info on alternator charging Lithium (and not blow them up)

Boat Electronics

A sailing yacht is home to several electronic devices. These are all connected to the house battery. Think of:

  • Boat control panel
  • Log/depth sounder
  • Chart-plotter or GPS
  • Navtex
  • Auto pilot
  • VHF Radio
  • Navigation lights
  • Pumps
  • Windlass
  • Bow thruster
  • Fridge
  • Interior lighting
  • Music player

Cerbo GX

The Victron Cerbo GX is the communication-centre of your boat’s installation, allowing you to always have perfect control from wherever you are and maximises its performance. Simply connect through our Victron Remote Management (VRM) portal, or access directly, using the optional GX Touch 50 screen, a Multi Functional Display or our VictronConnect app thanks to its added Bluetooth capability.

The Victron Cerbo GX is an easy to use visual system. Instantly monitor the battery state of charge, power consumption, power harvest from PV, generator, and mains, or check tank levels and temperature measurements. Easily control the shore power input current limit, (auto)start/stop generator(s) or even set quiet periods to avoid starting the generator in the middle of the night. Change any setting to optimise the system, follow up on alerts, perform diagnostic checks and resolve challenges remotely. The Cerbo GX turns any power challenge into an effortless experience.

Nabíječky DC-DC:

DC-DC měniče nebo nabíječky baterií (měniče s vestavěným nabíjecím algoritmem) se používají v systémech dvou baterií, kde jsou (inteligentní) alternátor a startovací baterie kombinovány s provozní baterií (stejného nebo různého napětí) k jejich nabití. Mohou být také použity k nabíjení aplikací, které mají vyhrazené baterie (např. příďové trysky), nebo k napájení aplikací, které mají jiné napětí než servisní baterie.

Většinu nabíječek DC-DC lze použít ve 12 V nebo 24 V systémech a všechny jsou vhodné pro olověné i lithiové baterie. Některé modely nabíječek DC-DC lze paralelně zapojit, aby se zvýšil výstupní proud. Nabíječky DC-DC jsou dokonalým a bezpečným řešením pro nabíjení lithiových baterií z chytrých alternátorů (a olověných baterií).

Nabíjení lithiových baterií z alternátoru
Většinu alternátorů nelze přímo připojit k lithiovým bateriím. Lithiová baterie odebírá více proudu, než může alternátor dodat, což může vést k trvalému poškození alternátoru. Aby nedošlo k poškození alternátoru, je omezení proudu jednou z možností, jak udržet alternátor v bezpečné zóně.

Victron nabízí několik řešení k vyřešení tohoto problému, z nichž jedním jsou DC-DC měniče:

  • DC-DC converters act as a current limiter between the alternator and the battery: the battery can be safely charged without blowing up the alternator.
  • Victron also offers alternative solutions for dual battery systems powered by alternators. Some (smart) BMS products physically limit the current drawn from the alternator, in other systems, battery combiners might be a solid option. See the datasheets for more info.
Podívejte se na náš sortiment měničů DC/DC

GX GSM Dongle

The Victron GX GSM is a 3G cellular modem that enables GX devices with mobile internet for the system and connection to the VRM Portal, allowing you to monitor your system from remote. When the boat is in range of a 3G network, it will send data to the VRM website and you can monitor the boat from your smartphone. The GSM module adds tracking the boat, recording your trips and putting up a geo-fence around the boat. You will get an alert via mail when the boat travels outside the geo-fence area.

GX Touch

Victron Energy Cerbo GX je komunikačním centrem vaší systémové instalace, které vám umožňuje mít systém vždy dokonale pod kontrolou odkudkoli a maximalizuje jeho výkon. Volitelný displej GX Touch 50 je společníkem zařízení Cerbo GX. Pětipalcový a sedmipalcový dotykový displej poskytuje okamžitý přehled o vašem systému a umožňuje bleskurychle upravit nastavení.

Okamžitě sledujte stav nabití baterie, spotřebu energie, získávání energie z FV, generátoru a sítě nebo kontrolujte hladinu v nádrži a naměřené teploty. Snadno zkontrolujte připojení k síti a teplotu baterie, zapněte střídač, (automaticky) spusťte / zastavte generátor nebo dokonce můžete nastavit období klidu, aby se generátor nespustil uprostřed noci. Změňte jakékoli nastavení za účelem optimalizace systému, sledujte výstrahy, provádějte diagnostické kontroly a řešte problémy na dálku pomocí bezplatného portálu Victron Remote Management (VRM).

Cerbo GX je snadno použitelný vizuální systém a promění jakoukoli energetickou výzvu v zážitek bez námahy. Jednoduše se připojte přes portál vzdálené správy (VRM) nebo získejte přímý přístup pomocí displeje GX Touch 50, MFD nebo aplikace VictronConnect přes Bluetooth.

Galvanic Isolator

A galvanic isolator prevents electrolytic corrosion. The isolator is mounted directly behind the shore power connector on board. It blocks DC currents that might leak through the shore power earth terminal. These currents can cause corrosion to all metal parts under water, like the hull, propeller, shaft, etc. The galvanic isolator should have the same power rating as the incoming shore power.

It’s a misunderstanding that galvanic corrosion occurs only in metal and aluminium hulls. In fact it can occur on any boat as soon as a metallic part (the shaft and propeller) is in contact with water. Galvanic corrosion will quickly dissolve your sacrificial anodes, and attack the shaft, propeller and other metal parts in contact with water as soon as the boat is connected to the shore-side supply. It might therefore be tempting not to connect the ground conductor: this is however extremely dangerous because Ground Fault Current Interrupters will not work nor will a fuse blow in case of a short circuit to a metal part on the boat.

The safe option is to use a Galvanic Isolator for non-metal smaller boats, or use an isolation transformer for metal boats or boats with bigger systems.

House battery

The house battery stores power for the boat’s electrical system. Sailing yachts typically have long intervals between battery recharges and the house battery should have a generous capacity.

For a house battery you can choose from two types: lead-acid and lithium. There are various reasons to favour one over the other. Here are a few common ones:

  • Choose Lead-Acid when:
  • Use occasionally
  • Lower purchase cost
  • Weight and space are not an issue
  • Normal charging
  • Choose Lithium when:
  • Use daily
  • Lower cost per cycle
  • Weight and space considerations
  • Fast charging

House battery

The house battery stores power for the boat’s electrical system. Sailing yachts typically have long intervals between battery recharges and the house battery should have a generous capacity.

For a house battery you can choose from two types: lead-acid and lithium. There are various reasons to favour one over the other. Here are a few common ones:

  • Choose Lead-Acid when:
  • Use occasionally
  • Lower purchase cost
  • Weight and space are not an issue
  • Normal charging
  • Choose Lithium when:
  • Use daily
  • Lower cost per cycle
  • Weight and space considerations
  • Fast charging

Inverter/Charger

The inverter/charger is the heart of the system. In the marina, it charges the batteries from shore power. While sailing it inverts the energy from the boat’s battery into AC power for household devices. The switch from charging to inverting and from inverting to charging is seamless.

  • Victron inverter/chargers come with a handful of outstanding features:
  • PowerControl: automatically manage battery charging to prevent an overload of the generator or shore power.
  • PowerAssist: uses the battery as a buffer to assist the shore power during peak power demand.
  • Perfect power: even sensitive devices run flawlessly on the pure sine wave power.
  • High peak-power: use motorised equipment without overheating.
  • Low self consumption.

For this power profile we would recommend:

We would recommend our Multiplus-II inverter/charger. If you have a generator on board you’ll need a Quattro inverter/charger, which has an extra input (shore power and generator).

We strongly recommend 24 Volts for new boats. The higher voltage is simply a better choice when it comes to meeting the power demands of a modern sailing yacht. If your boat’s system is based on 12 Volts, select a 12 Volts unit instead.

Integrace MFD GX

The Victron integration between our GX range and several leading Multi Functional Display manufacturer brands enables you to easily connect an MDF to the heart of your power system such as the Cerbo GX, or the GX enabled Multiplus-II GX. Once connected you can easily monitor and control your boat’s power system, right on your Glass Bridge.

Shore Power

In the marina, the boat will be connected to shore power. Shore power recharges the batteries. It can also be used for maintenance and to run large AC loads.

Often shore power is limited in how much power you can draw, i.e. just 10 Amps. Berths with higher ratings might not always be available. Victron inverter/chargers allow you set a maximum shore power current. Now you can charge your batteries and turn on any equipment without blowing a fuse.

Sometimes shore power is less than perfect. You might run into voltage drops if you’re at the far end of the harbour. There could also be power surges, which could harm sensitive equipment on board. Victron’s inverter/chargers smooth out these problems and turn bad power into perfect power.

Solar charger

A solar charger- also called MPPT controller, harvests the power from the solar panels to charge the house battery. Solar chargers have the same charging cycles as our regular, fully automatic, battery chargers. When your boat is moored without shore spower, solar power is a great way to keep the batteries charged.

In a marine environment, the performance of solar panels changes constantly. Victron’s solar controllers use ultra fast maximum power point tracking to squeeze up to 30% more power out of your panels.

The rating of the solar charger is defined by the size of the solar panel. For solar panels of less than 150W or less, choose a 75/10 charger. If your solar panel produces between 150 and 220W, pick a 75/15 instead.

See our Solar Calculator to size the solar panels and select a MPPT charger

Solar panel

More and more sailing yachts area equipped with solar panels. After all, they extend the autonomy range without the noise of a diesel engine and… for free. Victron offers a wide range of small, highly efficient, solar panels that are just perfect for boats.

See our Solar Calculator to size the solar panels

Starter Battery

The starter battery is needed to start your boat’s engine. These batteries are different from house batteries and engineered to deal with a large discharge current. The starter battery should always be ready to go. It’s best to isolate the important starter battery from all other electrical circuits on board, so it cannot be accidentally drained of power.

VE.Direct Bluetooth Smart dongle

The Bluetooth dongle enables you to use the VictronConnect app with VE.Direct enabled devices (without Bluetooth built-in). With the app you can have real-time insight and full control, and you can access all VE.Direct enabled devices such as the smaller VE.Direct inverters, the BMV 70x series battery monitors or MPPT solar controllers.

VictronConnect

All Victron products on your boat can be monitored and controlled from the palm of your hand. Just connect the VictronConnect App via Bluetooth and you’ll have direct access to values like battery voltage and current. You can also turn devices on or off, as well as change their settings.

See what the VictronConnect app can do

VRM - Vzdálená správa Victron

Sledování a správa

Sledujte a spravujte systémy Victron Energy odkudkoli a včas odhalte potenciální problémy pomocí výstražných zpráv a alarmů. S VRM máte vždy dokonalou kontrolu, ať jste kdekoli.

VRM funguje se zařízením GX, jako je Cerbo GX s připojením k internetu, GlobalLink 520 nebo GSM LTE 4-g pro menší systémy.

Monitorování

Sledujte stav nabití baterie, spotřebu energie, sklizeň energie ze solárních panelů, generátoru a sítě v reálném čase. Optimalizujte sklizeň a využití energie pomocí historických grafů a podrobných analytických zpráv. Odhalte potenciální problémy včas nastavením výstrah a jejich následným sledováním, abyste předešli naprostému selhání systému.

Správa

Snadno zkontrolujte připojení k síti a vstupní proudový limit, zapněte střídač, (automaticky) spusťte / zastavte generátor nebo dokonce můžete nastavit období klidu, aby se generátor nespustil uprostřed noci. Přes portál VRM můžete změnit jakékoli nastavení, sledovat alarmy, provádět diagnostické kontroly a řešit problémy, ať jste kdekoli.

Podívejte se na všechna naše zařízení GX

Systém pro správu baterií Lynx Smart BMS

Lynx Smart BMS je vyhrazený systém správy baterií pro lithiové baterie Victron Smart (pro lithiové baterie jiné než Victron, viz níže). Pro naši řadu lithiových baterií Smart Lithium je k dispozici několik BMS (systémů správy baterií). Zařízení Lynx Smart je tou nejbohatší a nejkompletnější variantou. Jeho hlavní rysy jsou:

  • Vestavěný stykač 500 A, používaný jako záložní bezpečnostní mechanismus a k dispozici také jako dálkově ovladatelný hlavní vypínač.
  • Sledovač stavu baterie, indikující stav nabití v procentech a další údaje.
  • Signál předběžného poplachu: poskytuje varování předtím, než se systém vypne kvůli – například – nízkému napětí článku.
  • Bluetooth pro použití s naší aplikací VictronConnect pro nastavení a monitorování.
  • Místní a vzdálené monitorování pomocí zařízení Victron GX, například Cerbo GX.

Systém pro správu baterií

Vyhrazený systém správy baterií (BMS), který chrání lithiové baterie Victron Lithium Smart před hlubokým vybitím, přebíjením a vysokými teplotami. Při překročení kritických hodnot BMS okamžitě zasáhne: zátěže jsou fyzicky odpojeny v případě hlubokého vybití a nabíjení je zastaveno, když hrozí přebití. Vysoké teploty vedou k okamžitému ukončení nabíjení i vybíjení.

Sledování stavu baterie

Sledování stavu baterie je zabudováno do systému Lynx Smart BMS; není potřeba žádný samostatný sledovač stavu baterií. Přes Bluetooth lze stav baterie sledovat pomocí aplikace VictronConnect, pokud je připojeno zařízení GX, nebo také pomocí VRM, našeho portálu vzdálené správy.

Distribuční systém Lynx

Tento produkt je součástí modulárního systému Lynx, který také poskytuje Lynx Distributor, což je modulární DC přípojnice obsahující 4 DC pojistky a sleduje jejich stav přes VictronConnect a VRM a další DC připojení pro zajištění distribuce, jištění, sledování stavu baterie a/nebo správu lithiové baterie.

Lithiové baterie jiné než Victron

Systém Lynx lze také použít pro DC distribuci a sledování stavu lithiových baterií jiných značek než Victron. V takovém případě vyměňte Lynx Smart BMS za Lynx Shunt VE.Can pro sledování stavu jakékoli jiné baterie. Zobrazit všechny moduly Lynx

Lynx Distributor

The Lynx Distributor is a modular DC busbar, with locations for four DC fuses. It will monitor the status of each fuse, and indicate its condition with a LED on the front. When connected to a Lynx Smart BMS or Lynx Shunt, the status of the fuses will be visible in VictronConnect and VRM (when the Lynx Smart BMS is connected to a GX-device).

Multiple Lynx Distributors can be used to connect all the DC-loads and charge sources on one side of the BMS, on the other side, a Lynx Power In (without fuses) or another Lynx Distributor (with fuses) can be used to connect the battery bank to the modular busbar.

Lynx Distribution system

This product is part of the modular Lynx busbar system that also provides the Lynx Smart BMS, a dedicated Battery Management System for Victron Lithium Smart Batteries (for non Victron Lithium batteries, use the Lynx Shunt).

Zobrazit všechny moduly Lynx
Systémové příklady

Spotřeba energie se bude lišit od jachty k jachtě a od majitele k majiteli a to platí i pro plachetnice. Zde jsou dva příklady, jak by mohl vypadat Optimální energetický plán pro plachetní jachtu s normální a vyšší denní spotřebou energie. Při navrhování a instalaci optimálního řešení však přichází do úvahy mnohem více faktorů: Odborník společnosti Victron vám s tím rád pomůže.

Chcete-li, aby se vám tabulka a celá sekce zobrazovala správně, zvažte použití moderního prohlížeče.

Normální
Vyšší
Plachetnice až do 26-40 stop, s 1-4 námořníky na palubě
Stejná nebo o něco větší loď, ale používaná intenzivněji: déle od domova, větší pohodlí nebo více lidí na palubě.
Spotřeba
Denní spotřeba energie
1,2 kWh
2,4 kWh
Špičkový výkon
900 W
2800 W
Skladování a přeměna
Victron Multiplus
12/500
12/1600
Nebo Quattro, pokud je zde generátor
BatteryProtect
100 A
100 A
Domácí baterie
220Ah 12V Super cycle AGM nebo lithiová baterie 100 Ah - 150 Ah 12,8 V
2 x 220 Ah 12 V Super cycle AGM
nebo Lithiová baterie 200 Ah 12,8 V (a BMS 12/200)
Systém pro správu baterií
Lithium: Systém pro správu baterií Lynx Smart BMS
DC přípojnice
2x přípojnice Lynx
Propojovač baterií
Cyrix 120 A (v závislosti na alternátoru)
Pro lithiové baterie: 2x nabíječka Orion-Tr Smart 12/12-30A DC-DC
Cyrix 120 A (v závislosti na alternátoru)
Pro lithiové baterie: 2x nabíječka Orion-Tr Smart 12/12-30A DC-DC
Výroba
Alternátor
70 A – 90 A
70 A – 90 A
Pobřežní jmenovitý výkon 230 V
16 A
16 A
Galvanický izolátor
16 A (nekovové lodě)
nebo izolační transformátor 3600 VA (kovové / hliníkové lodě)
16 A (nekovové lodě)
nebo izolační transformátor 3600 VA (kovové / hliníkové lodě)
Nabíjení
přes MultiPlus
přes MultiPlus
Solární energie
±160 W
±160 W
(ideálně více, pokud je to možné)
Solární nabíječka
(Smart) MPPT 75/15
Upravte podle kombinovaného napětí panelu
Sledování
Sledovač stavu baterií
BMV-712 Smart
Systém pro správu baterií Lynx Smart BMS
Rozšíření
Dostupná rozšíření
Cerbo GX a GX Touch 50
Cerbo GX a GX Touch 50
Modul GX GSM
Modul GX GSM
Zobrazit úplný seznam

Zdá se, že váš prohlížeč nepodporuje nejnovější technologie pro zobrazení této části, zvažte použití moderního prohlížeče.

Ponořte se do světa námořní energie

Najděte svého místního prodejce

Naše dobře zavedená celosvětová síť místních odborníků společnosti Victron, kteří jsou ochotni vám pomoci najít optimální řešení.

Spolehněte se na naše celosvětové služby

Ve společnosti Victron považujeme za nezbytné, poskytnout našim zákazníkům služby a podporu rychle a kompetentně. To je důvod, proč naše celosvětová síť odborníků Victron nabízí nejvyšší úroveň technického know-how a je odhodlána provádět opravy co nejrychleji.

Takže můžete vyrazit nebo pokračovat v cestě kamkoli.